دانلود(مقاله مسئولیت اجتماعی شركتها)

در نظرسنجی هزاره درباره مسئولیت اجتماعی شركتها كه در سپتامبر سال 1999 انجام شد، آمده است، «از هر سه شهروند، دو نفر مایلند شركتها از نقش تاریخی شان كه كسب سود، پرداخت مالیات، استخدام كاركنان و تبعیت از تمام قوانین است فراتر روند. یعنی میل دارند مقاله مسئولیت اجتماعی شركتها|40090602|ahvazifile|مقاله مسئولیت اجتماعی شركتها,مسئولیت اجتماعی شركتها
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان مقاله مسئولیت اجتماعی شركتها هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

در نظرسنجی هزاره درباره مسئولیت اجتماعی شركتها كه در سپتامبر سال 1999 انجام شد، آمده است، «از هر سه شهروند، دو نفر مایلند شركتها از نقش تاریخی شان كه كسب سود، پرداخت مالیات، استخدام كاركنان و تبعیت از تمام قوانین است فراتر روند. یعنی میل دارند شركتها در تحقق هدفهای اجتماعی گسترده تر نقش بسزایی داشته باشند».

هر وجهـی از كسب و كار دارای یك بعـــد اجتماعی است. مسئولیت اجتماعی شركتها (CORPORATE SOCIALL RESPONSIBILITY)(CSR ) یعنـی رویــــــه هـای باز و شفاف كسب و كار، یعنی روشهایی كه مبتنی بر ارزشهای اخلاقی و احترام به كاركنان، جامعه و محیط زیست می باشد. مسئولیت اجتماعی شركتها به این منظور برنامه ریزی می شود كه برای جامعه به طوركلی و برای سهامداران حامل ارزش پایدار باشد. حوزه مربوط به روش یا رویه كسب و كار دربرگیرنده یكی از پویاترین و چالش پذیرترین موضوعهایی است كه امروز رهبران شركتها با آن روبرو هستند. برای مدیران امروز دیگر كافی نیست كه وظایفی چون برنامه ریزی، سازماندهی و كنترل را انجام دهند و خود را اثربخش بنامند بلكه پاسخگویی به نیازهای جامعه و خواست شهروندان و مشتریان داخلی و خارجی سازمانهایشان از زمره وظایف بااهمیت تـــــر آنان محسوب می شود. می توان گفت همانگونه كه مدیران نحوه انجام وظایف سنتی را می آموزند، باید از چگونگی انجام چنین وظایف جدید نیز آگاه شوند زیرا شرایط امروز جهان و فضاهای جدید كسب و كار ایجاب می كند تا رهبران و مدیران سازمانها و شركتهای بزرگ كه در بازارهای جهانـــــی یا بازارهای درحال جهانی شدن نقش فعال و موثر دارند، تمام تلاش خود را متوجه ایجاد ارزش برای تمامی ذینفعان خود كنند و نوعی تعادل میان بخشهای اجتماعــــی، اقتصادی و زیست محیطی كسب و كارشان ایجاد نمایند.

به طوركلی می توان گفت مسئولیت اجتماعی شــــركتها (CSR) به ارائه روشهایی می پردازد كه سازمانها در فضاهای كسب و كار خود به آن عمل كنند و پاسخگوی توقعات جامعه، انتظارات تجاری، قانونی و اخلاقی اجتماعی آنان باشد. چرا كه سازمانها مسئولیتهای بزرگـی در زمینه اجتماعی، اقتصادی و محیطی در قبال كاركنـــان، سهامداران، مشتریان، دولت، تامیـن كنندگان و تمامی ذینفعان خود برعهده دارند.


مطالب دیگر:
🔑پاورپوینت تاسيسات وتجهیزات استخر شنا🔑پاورپوینت تجسم از بدن🔑پاورپوینت سوختگي ها🔑پاورپوینت جنگ نرم: مباني، ابزارها، شگردها و راه‌هاي مقابله🔑پاورپوینت بررسی اضافه ولتاژها در سیستم های قدرت🔑پاورپوینت مدیریت ریسک در نظام سلامت🔑گزارش کارآموزی والیبال🔑پاورپوینت نژادهای گاو🔑پاورپوینت نورمن فاستر و آثار معماری آن🔑پاورپوینت نقش تغذیه در پیشگیری و کنترل چاقی کودکان🔑پاورپوینت مفاهیم در باب خداشناسی و اقسام و دلایل توحید🔑پاورپوینت عرضه و تقاضا کشش درآمدی و کشش قیمتی🔑پاورپوینت آشنايي با پديكلوزيس🔑پاورپوینت آثار و تبعات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی طرح تحول نظام سلامت🔑پاورپوینت نظام بهداشت و درمان در کشور هلند🔑پاورپوینت هوش، تعریف های مختلف و بهره هوشی🔑پاورپوینت هدف رفتاری🔑پاورپوینت نحوه تهیه صورت های مالی شهرداری تهران🔑پاورپوینت کتاب مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت ها تألیف دکتر جمشید پژویان🔑پاورپوینت نقش انتظار در توليد سيستم‌ هاي ديني🔑پاورپوینت سينماتيك مستقيم🔑پاورپوینت سیستم های ارتقا کیفیت🔑پاورپوینت سونامی چیست و چگونه به وجود می آید؟🔑پاورپوینت مبانی کار تصفیه‌خانه‌های آب🔑پاورپوینت پدیده ریزگزدها و گرد و غبار در ایران